FallOut 3


"A háború… a háború soha nem változik.” Aki ismeri a FallOut sorozatokat, annak ez a mondat ismerős lehet. És ez a mondat le is írja a játék hangulatát. De lássuk miért is.

Egy életen át
A játék 2277-ben játszódik az Amerika Egyesült Államokban, azon belül is Washingtonban. A 101-es Menedékben látjuk meg a napvilágot (vagyis a lámpákat). Apánk egy tudós a Menedékben. Ő kulcsfontosságú lesz a játék során, de nem árulom el, hogy miért, a lényeg, hogy őt kell keresni sok ideig. Anyánk a szülésbe belehal. A játék elején el kell döntenünk az, hogy hogyan nézzünk majd ki, és mi lesz a nevünk. Következő jelenetben már csecsemők vagyunk, és itt ismerkedhetünk meg az irányítással, és persze a fejlődési rendszerrel, a S.P.E.C.I.A.L.-al (Strenght – Perception – Endurance – Charism – Intelligence – Agility – Luck). Még egy kis ugrás, és már 10 évesek vagyunk. Ekkor kapjuk meg a leghűségesebb társunkat, a PIP-BOY-t. Ez egy csúcs szuper csuklópánt, amivel a dolgainkat tudjuk intézni. Ugyanis itt kell majd rendszerezni a fegyvereinket, töltényeket, ruhákat, itt van a térkép, az állapotunk és még sorolhatnám. És itt tanuljuk meg a párbeszédek használatát is. És milyen meglepő, még egy kis időugrás. Itt már felnőttek vagyunk, és itt dől el, hogy nagyjából milyenek leszünk, ugyanis egy vizsgát kell letennünk, ami meghatározza a jövőnket. És kitaláljátok, mi jön ez után? Igen, még egy ugrás. Itt kezdődik a játék tényleges cselekménye. Arra kelünk, hogy apánk elmenekült, és nem tudjuk miért. A játék során ezt kell majd kiderítenünk, nem kis kihívások közepette.

Látványos vagy sem?
A FallOut 3-at az Oblivion-ból ismert Gamebyro hajtja, ami nagy tájaknál jól szerepel, viszont közelebbi tárgyak, emberek esetében már nem annyira szép. Néhol kicsit mosottas, homályos, de szerencsére elég optimalizált lett. A karakterek mozgása néhol darabos, olyan mintha nem folyamatos lenne az animáció, de ezt felejtetni tudja a játék alapvető hangulata. Szerintem remekül néz ki egy nagyobb táj, amikor egyedül barangolsz, és vannak még nagyon szépre sikeredett effektek (sajnos itt muszáj egy kis spoiler, mert csak úgy tudom jól leírni), pl. amikor van olyan lehetőségünk, hogy egy egész várost teszünk egyenlővé a földdel, mert felrobbantjuk a nagyra becsült atombombájukat, és ezt az első sorból láthatjuk. Szóval a játék grafika terén ingadozó teljesítményt mutat.

VATS this?
Az alapvető irányítás nagyon egyszerű, a jól bevált FPS-es WASD. Persze lehet harmadik személyű nézet, de az kicsit rosszul sikerült. A Legnagyobb segítség talán a játékban a VATS rendszer, ugyanis anélkül nagyon nehéz célozni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy akció közben a V billentyű lenyomásával megáll az idő, és a kiválasztott ellenfél különböző részei meg vannak jelölve. Ezeken jelölve van, hogy mekkora esélyünk van az adott rész eltalálásához. Általában három részt, vagy egy részt háromszor tudunk kijelölni. Ez jól jön távoli ellenfeleknél, mert sima célzással esélyünk nincs nagyot sebezni rajta. Ha befejeztük a jelölgetést egy lassított animációban láthatjuk a történéseket. Sajnos a dolog ún. Action Point-ba (AP) kerül, így nem tudjuk folyamatosan használni, csak ha az AP visszatöltött.

Drogdílerek
A játékban előfordulnak drogok, ami egy érdekes része az egésznek. Ugyanis rá lehet szokni, és ha nem kapjuk meg az adagunkat, akkor, ha jól tudom, el kezd lemenni az életünk, bár én soha nem szoktam rá. Persze orvos segítségével le lehet szokni róla. Viszont el tudjuk őket adni jó pénz… kupakért, ami ugye a hivatalos pénznem a játékban. Sok helyen találunk kisebb összegeket, de eladással lehet sokat összeszedni.

Hangok
A hangok nagyon el lettek találva. A rádióba fogható adások megadják azt a hangulatot, hogy nem vagyunk egyedül. Ez leginkább a sötét alagutakban jön jól, ahol minden tele van ghoul-okkal (zombi kinézetű emberek, akik az atomrobbanás ideje alatt nem tudtak föld alá menekülni), és mindenféle csúnyasággal. A hangeffektekre nincs panasz, a szinkronszínészek is jó munkát végeztek, így összességében ezzel a résszel nincs komolyabb probléma.

Végítélet
Összességében egy nagyon jó játékot kapunk a pénzünkért. A játékot vagy szeretni, vagy nem szeretni lehet, de olyan, hogy középút szerintem nem igazán van. Ha valakit nem tud lekötni ez a világ, nem is fogja kipróbálni szerintem. Persze érdemes neki adni egy esélyt. Rengeteg remek pillanatot szerzett nekem a játék, és sajnáltam, hogy vége lett. Játszottam volna még vele pár plusz órát. Ha a grafika egy kicsit szebb lenne, akkor még jobb lehetett volna, bár én soha nem a grafikát nézem első sorban, hanem a tartalmat, azt, hogy milyen élményeket ad egy játék, és a FallOut 3 megadta azt, amit egy jó játéknak meg kell adnia. És akkor még nem is mondtam, hogy nem kevés befejezése van a játéknak. Az csak rajtunk áll, hogy melyiket érjük. Szóval játékra fel. Érdemes!

Értékelés:

Pro:
-Remek hangulat
-Többféle befejezés
-Nehéz abbahagyni

Kontra:
-Lehetne szebb
-Hosszú, de nem eléggé

-Dav111-

Mick

>" />

Szerkesztőségi pontszám: (5/5)
Látogatói pontszám: (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://intengerkalozai.blog.hu/api/trackback/id/tr304653996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2012.08.10. 17:01:02

nem igazán lehet belekötni...profi írás :)
süti beállítások módosítása